Kategoriler
Güncel Sağlık Bilgileri

Yeşil çay nasıl zayıflatır?

Çay… 

Anadolu insanının vazgeçilmez damak alışkanlığı…

Çay bitkisi yani Camellia sinensis mayalanınca siyah çaya dönüşür. Siyah çay, yeşil çayın aksine çayın içerdiği birçok yararlı maddeyi kaybetmiş bir üründür.

Bu sebeple yeşil çay siyah çaya göre daha faydalıdır!

Yeşil çay üzerine yapılan pek çok bilimsel çalışma mevcuttur. Yeşil çayın en önemli özelliği içerisinde kuvvetli bir antioksidan olan kateşin barındırmasıdır. Yeşil çay kateşinin yanında A vitamini, E vitamini, C vitamini, B-5 vitamini, H vitamini, K vitamini, Çinko, Krom, Manganez ve Selenyum taşır. Yeşil çay kafeinden de zengindir.

Özetle Yeşil Çay;

Kalbi korur, bağışıklık sistemini güçlendirir bu sebeple de “bazı” kanserlere karşı etkili olabilir, hafızayı güçlendirerek alzheimer hastalığın geciktirir ya da önler; antimikrobik özellik taşır ve kilo vermeye yardımcı olur!

Peki yeşil çay nasıl kilo verdirir?

Yeşil çayın içindeki kafein ve kateşin maddeleri metabolizmasının gaz pedalına basan birbirinden değerli iki içeriğidir.

Yeşil çay vücut ısısını arttırarak kalori yakımını sağlar ve kilo vermeye yardımcı olabilir.

Yeşil çayın içindeki kafein ve kateşin yağ yakımını sağlar, metabolizmayı iyi yönde etkiler.

Yeşil yine içerdiği maddelerin etkisiyle insülin direncini kırar, şeker hastalığını önleyici etki gösterir.

Ayrıca yeşil çay yine benzer mekanizmalarla iştahı azaltır, kişinin yeme kontrolünü sağlamasında yardımcı olur.

Son olarak yeşil çay çok iyi bir idrar söktürücüdür. Böbrekler üzerinden etki ederek diüretik etki gösterir.

Yeşil çayı nasıl hazırlamalıyız?

Gerek çay hazırlarken gerekse diğer çayların hazırlığında en çok dikkat edilmesi gereken husus kaynar suyu çayın üzerine dökmemektir.

İdeal çay demleme sıcaklığı 80 derecedir. Ancak dikkatimi çeken “büyük hata” Türkiye’de kaynar suyu çayın üzerine direk dökme yönünde bir alışkanlığının olduğudur. Bu işlem çayın içerisindeki yararlı maddeleri öldürdüğü gibi çayın da yanmasına sebep olur. Bu sebeple kaynayıp 2 – 3 dakika beklemiş suyu çayın üzerine dökmeliyiz. 6 – 7 dakika çayın demlenmesi için ideal bir süredir.

Yeşil çayı ne kadar tüketmeliyiz?

Yeşil çayın yararlı etkilerinden faydalanmak ve güne zinde başlamak istiyorsak günde en az 3 bardak yeşil çay tüketmeliyiz.

Yeşil çay tüketiminde kimler dikkatli davranmalı?

Yeşil çayın fazlası tansiyon hastalarının tansiyonlarını yükseltebileceğinden, tansiyon hastalarının mümkün olduğunca yeşil çaydan uzak durmasını tavsiye ediyorum. Ayrıca yeşil çay içindeki maddeler sebebiyle çarpıntı yapabileceğinden kalp hastalığı ve aritmisi olanlar da yeşil çay tüketirken dikkatli davranmalılar hatta mümkünse tüketmemeliler.

Son olarak ister çay olsun, ister kahve eğer bu içeceklerin şifasını almak istiyorsanız lütfen bu içecekleri şekersiz tüketin!

Sağlıklı ve mutlu günler dileklerimle!

Uzm. Dr. Özgür NİFLİOĞLU

OBEZİTE – DİYABET – HİPERTANSİYON – SAĞLIKLI YAŞAM DANIŞMANLIĞI

İç Hastalıkları ve Fitoterapi Uzmanı – İstanbul

RANDEVU İÇİN TIKLAYIN

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir